SKRIVET: 2012-08-30, kl 19:02:42 | PUBLICERAT I: Allmänt

Som det ska vara

Jaha då har man anmält sig till högskoleprovet nu då! Får hoppas att det går braaa i år =)
Hunnit med att pressa lite på gymmet med Anna har jag också gjort idag O:) och efter det försöka tillaga min frusna laxbit, vilket tog över en timme -.-*
Nu blir det nog lite godis, plus skriva en engelska-uppgift =)

Saknar min underbart söta lillebror alldeles för mycket.. <3

SKRIVET: 2012-08-29, kl 22:08:50 | PUBLICERAT I: Allmänt

Believing Every Word You Say

Har hunnit med både ridning och jogging idag =) Lite dressyr med bla försök till skänkelvikning, vilket faktiskt gick ganska bra. Men kan säga att det tog rejält på benmusklerna, och det kommer kännas imorgon tror jag...

Jag försöker att se framåt, men det är så mycket lättare att se tillbaka. Jag försöker att klara mig själv, men det känns alltid bättre att inte vara ensam. Jag försöker att tro på mig själv, men ibland är det svårt...

SKRIVET: 2012-08-27, kl 22:38:06 | PUBLICERAT I: Allmänt

Danmarkuppdatering på Höög nivå! <3

Har nu fått in bilder från cyklingen i Danmark med Johanna, Anna och Bisrat.
Skriver lite om varje dag också, så den som orkar får läsa ^^ ;)

Fredag 17/8 - 12
Dag 2
Vi vaknade alla ganska tidigt, vid 8, och gick upp för att börja packa ihop och göra frukost. Det blev gröt, mackor och kaffe för min del. Vi fixade också lite smådetaljer med cyklarna, typ pumpade Bisrats däck. När tältet och allt var nerpackat, satte vi på oss pulsklockorna, tryckte på start och cyklade iväg. Det kändes väldigt spännande att vara påväg och snart lämnade vi Fredrikshavn bakom oss.
I Særby stannde vi för att köpa lunch som vi åt någon timme senare.Det vart bacon, makaroner och bönor. Ända fram till lunchen kändes det relativt lätt att cykla, men efter blev det genast mycket tyngre. varför? Jo för att mitt däck på något mystiskt sätt släppt ut luft... Det kändes rejält och pulsen åkte upp. Vi stannde och försökte pumpa upp det, men det gick inte alls. Så jag fick fortsätta cykla med mitt halvpumpade däck.
Tillslut, 9 timmar efter avfärden från Fredrikshavn kom vi fram till campingen i Hals. Jag tror aldrig jag har vart så glad någonsin för att komma fram! Och jag tror aldrig jag har varit så trött någonsin heller!
ca 7 mil avklarade denna dag Fredrikshavn - Hals

Lördag 18/8-18
Dag 3
Vi vaknade, åt samma frukost som dagen innan, tog en välbehövd och uppskattad dusch. Fixade lite cyklar, t.ex. Bisrats bromskloss som låg mot däcket, och gjorde ett försök till att fixa mitt däck vilket inte gick så bra... Men i Gandrup hittade vi en Shell-mack, där vi kunde pumpa min cykel med bildäckspump, vilket gick något så otroligt bra, och jag var överlycklig resten av dagen! Lunchen blev på en gräsväg mitt i ingenstans, pasta, majs och champinjoner. Ca 15 km från Åbybro cyklade Anna över krossat glas och fick punktering, men det fixade vi snabbt och smidigt. I Åbybro köpte vi pizza och lite frukostmat på 7-eleven och cyklade vidare mot tältplatsen, som var väldigt svår att hitta. Dessutom hade ägaren flyttat, men när vi tillslut fick kontakt med honom fick vi sova i hans trädgård ändå.
Ca 6 mil avklarade denna dag! Hals- Kås (Åbybro)

Söndag 19/8 -12
Dag 4
Vi började dagen med den ordinarie frukosten, tog ner tältet och gjorde iordning. Vi sade med lite sorg i hjärtat hejdå till Kresten, mannen som låtit oss tälta hos honom.
Vi cyklade i 2 timmar innan vi kom till Lökken där vi badade och åt lunch (Hamburgare!) Och vi lärde oss att det inte varken smart eller lätt att försöka cykla i sand.
Vi stannade ännu en gång för lite turistgrejer denna dagen, nämligen vid Rågbjergmile och kollade på en sandbegraven fyr, som var ganska häftig.
Det var lite fina småvägar vi cyklade på idag, samt skogsvägar vilket var ganska mysigt. Det blev tältning på Torneby strands camping idag och där hannv i med lite lek innan vi gick och lade oss.
ca 6-7 mil avklarade denna dag! Kås - Hirtshals

Lördag 20/8 - 12
Dag 5
Frukost som vanligt idag, och en sköön, behövd duch senare åkte vi vidare in mot Hirtshals och vidare mot Skagen. Det var fina små grusvägar ganska långt, och Anna fick punktering igen, vilket tog ett tag att hitta och fixa... Men några timmar och lite lunch senare var allt fixat och hyfsat bra. När vi kom till Ålbæck var dock däcket helt platt och vi fick fixat till det ordentligt innan vi gav oss in i skogen för att leta upp vår sista tältplats.
Vi hade egentligen tänkt cykla till Skagen, men pga av att mycket tid gick åt till att fixa punkteringar plus att det var lite långt så struntade vi i det.
Ca 5 mil avklarade denna dagen! Hirsthals - Ålbæck

Tisdag 21/8 - 12
Dag 6
Vi vaknade mitt ute i ingenstans, gjorde frukost som vanligt och pratade om att komma hem. Hur skönt det skulle bli att få duscha, sova i sin egna säng m.m. Vi kom iväg ganska tidigt och cyklade målmedvetet de 2 återstående milen till Fredrikshavn. Vid halv 12 var vi framme och hade 2 timmar på oss tills färjan gick. Vi roade oss med att äta glass och allmänt sakta gå runt.
På färjan åt vi lunch och köpte godis, och allmänt längtade hem.
Pappa hämtade mig, Anna och Bisrat och vi påbörjade bilresan hem.
ca 2 mil avklarade denna dag! Ålbæck - Fredrikshavn

SKRIVET: 2012-08-26, kl 15:54:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Bildtagning på höög nivå! =D <3

En Liiten del av de bilder som togs igår, då jag, Bisrat och Richard lekte lite med kameran =D
(Jag och Bisrat höll oss då mest fraamfööör kameran O:) )

SKRIVET: 2012-08-24, kl 20:33:51 | PUBLICERAT I: Allmänt

Håll kvar glädjen så gott de går =)

Lyckan som uppstår när man får ett sms som säger att det INTE är kvarka i stallet! =DDDDD
Så ja, det var med glädje jag tog upp Arina till stallet för lite mys denna fina fredagkväll, och blev tillfrågad om jag ville vara med och hoppa lite. Och såklart man vill de =) Gick ganska bra, även om ponnyn min va lite trött och jag lyckades ramla av en gång, men sånt ska ju hända de också ;) ^^

Nu blir det till att ha tråkigt resten av kvällen =P

SKRIVET: 2012-08-23, kl 22:01:41 | PUBLICERAT I: Allmänt

En Dags Uppdatering av Danmark =)

Nu har skolan börjat på riktigt, känns sorgligt och jobbigt, men en liten aaaaning kul =)
Idag hann jag och Anna med lite matteplugg innan vi stack iväg till Friskis på Box-pass ;) Huuur jobbbiiiiiigt sooom heeeelst!!!! =O

Lite ur loggboken från Danmark:

16/8-12 Torsdag Dag 1
Jag har varit väldigt nervös hela dagen, och igår. Detta känns så sjukt overkligt! Det går liksom inte in i huvudet. Har känt mig väldigt stressad också, mest för att jag ska ha glömt något. Kunde ju inte dubbelkolla packningen innan vi åkte eftersom jag jobbade, men förhoppningsvis fick jag med de viktigaste...
Pappa hämtade mig och Anna vid 4-tiden och vi påbörjade vår resa. Johanna och Bisrat väntade på oss vid färjan.
Väl på färjan tog vi det lungt, laddade mobilerna och tog en fika och väntade förväntansfullt på att komma fram.
Till Danmark kom vi vid 10-tiden och påbörjade direkt vår cykling mot tältplatsen. Det skulle enligt uppgifter vara ca 5 km, vilket det nog var, men det tog ett tag, säkert nästan en timme, innan vi var framme. Vi visste ju inte riktigt vart vi skulle, plus att Bisrats ena cykeldäck var dåligt pumpat, vilket ju gör det ganska mycket jobbigare att cykla.
Det var än en gång med förväntan som vi svängde av cykelvägen till en slags gård, tyst gick igenom den och in i den läskiga skogen, där vi snabbt satte upp tältet. Jag hade inga problem alls att somna sedan... =)

Redo för allt! ;)

SKRIVET: 2012-08-22, kl 18:43:56 | PUBLICERAT I: Allmänt

windows 8, check! ;)

Japp då va Windows 8 installerat på datorn! Tack Pappa =D
Riktiiiiigt cooooooolt! ;) Nu e de bara att sätta sig och försöka förstå sig på... =)

Uppdatering om cyklingen i Danmark kommer inom kort O:)

SKRIVET: 2012-08-15, kl 11:07:20 | PUBLICERAT I: Allmänt

Let's go! =)

Vart en mysig stund i stan igår med Bisrat och Richard =D
Fick växlat pengar och införskaffat lite energibarer och annat nödvändigt, samt chilla lite i parken ;)
Box-pass med Anna hann jag också med, och herregud va jobbigt de va! Men riktigt kul och skön träningsvärk har man idag =P

Imorgon bär det av! Är jag redo för Danmark?? Jaaaaaa! =DDDDD

SKRIVET: 2012-08-14, kl 10:19:32 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ha en fortsatt trevlig dag... =)

Sitter och äter sommarlovsfrukost på altanen. Mysigt värre detta =D
Hoppas på fint väder idag, och så blir det väl en tur till stallet och kanske ner på stan för införskaffning av lite smått och gott ;)
Har fixat problemet med cykelväskan också nu iaf, eller ah tillsammans med pappas hjälp O:)

stabil provisorisk lösning ^^

SKRIVET: 2012-08-11, kl 21:12:15 | PUBLICERAT I: Allmänt

Full fart på tankarna

Jobbat idag, och längtade hela dagen efter att få komma hem så jag kunde sticka iväg och rida i detta underbara väder =D Så det har jag gjort nu. Och testat att cykla med cykelväska, fast det gick ju sådär.... eftersom allt inte är som det ska med den biten så åkte väskan in i hjulet. Meeeen har en tanke om en provisorisk lösning för detta, så det ska nog gå bra ;)
Nu blir det städning av rummet och kanske lite go kvällsmat också :)

Tagga Tagga Tagga Tagga Danmark!!! =D

SKRIVET: 2012-08-09, kl 23:11:43 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sluta invadera mina tankar...

Hela jag längtar efter dig. Mitt huvud längtar efter dig. Mitt hjärta längtar efter dig. Min själ längtar efter dig. Min kropp längtar efter dig. Mina sinnnen längtar efter dig. Blir det någonsin lättare? Låt mig slippa smärtan som hela tiden finns här, som hela tiden känns så starkt. Jag orkar inte längre vara ledsen. Jag vill att allt ska bli bra.
Snälla låt mig glömma dig!

SKRIVET: 2012-08-06, kl 20:19:20 | PUBLICERAT I: Allmänt

Såhär i början på veckan =)

Testade pulsklockan som vi fått låna till projektarbetet idag, när jag sprang 20 min + 20 min styrketräning. Vet dock inte riiktigt hur den fungerar än, med hur man kollar träningspasset eller hur man lägger in i datorn men det kommer väl =)

Grannen har också tagit voven med sig på en långpromenad såhär på kvällskvisten och ja, de känns lite tomt i huset ^^

Funderar starkt på att svulla godis och kolla film, och den som vill får joina mig O:)